بروزترین سایت تفریحی و دانلود
.:: Your Adversing Here ::.

ساخت گوشی کاغذی توسط ژاپنی‌ها

  • پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:,
  • <-PostCategory->

 http://www.mobna.com/Pictures/News/1253941176.jpg


یک طراح ژاپنی تلفن همراهی ساخته که یک بار مصرف بوده و ایده طراحی آن را از هنر تا کردن کاغذ که میان ژاپنی‌ها مرسوم است و با آن اشکالی مثل کشتی و حیوانات می‌سازند، گرفته است.
به گزارش اخبار خارجی موبنا، گوشی کاغذی جدید که Origami phone نام دارد، توسط چنگ‌یوان وی طراحی شده است.
این گوشی در ظاهر، فرم صافی دارد اما با تا شدن بخش رویی آن کلیدها پدیدار شده و به شکل یک گوشی سه بعدی در می‌آید.
چنگ‌یوان وی می‌گوید: ایده طراحی و ساخت این گوشی بازیافتی را از تجزیه تحلیل گوشی‌های استاندارد و چگونگی در کنار هم قرار گرفتن ابزارهای ساده الهام گرفته است.
به گفته محققان، روش ساخت این گوشی استفاده از پلاستیک و ابزارهایی را که هم اکنون در ساخت گوشی‌های تلفن همراه به کار می‌رود منسوخ می‌کند. این گوشی شباهت زیادی به دستگاه‌های الکترونیکی ندارد و در طراحی آن تاکید شدیدی بر روی باز سازی در فرم و طراحی و برداشتن لایه رویی از سطح گوشی و نمایش تجهیزات به کار رفته در گوشی است.
بخش دهنی گوشی از جسمی شبیه فیلم غیرشفاف ساخته شده است و ویژگی اصلی آن داشتن سطح حساس به لمسی است که قابلیت تاشدن و خمش پذیری دارد و ممکن است روزی جایگزین صفحه نمایش‌های لمسی امروزی شود.
یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این نوع صفحه نمایش‌ها، قابلیت جاسازی داخل لباس است و به راحتی با تا شدن در هر جیب یا کیفی جا می‌شوند.
گروه دیگری از محققان اقدام به طراحی و توسعه گوشی نامرئی کرده‌اند که استفاده از دست و نگه داشتن یک جسم سنگین مثل تلفن همراه را از بین برده و می‌توان بدون نیاز به گوشی با دیگران در ارتباط بود.
البته موانعی بر سر ساخت این نوع گوشی‌های مفهومی و برای رسیدن به این هدف وجود دارد اما محققان امیدوارند روزی فرا رسد که کاربران برای ساکت کردن صدای زنگ گوشی خود فقط با انگشت دست به آن اشاره کنند.
ایده ساخت گوشی کاغذی هم یک روش غیر معمول از گوشی تلفن همراه است که انتظار می‌رود در آینده در ساخت گوشی‌های تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرد که ساخت این مدل گوشی و تولید انبوه آن هنوز در دستور کار تولیدکنندگان قرار نگرفته است.
135
 
منبع: www.mobna.com


مشاهده ادامه مطلب ساخت گوشی کاغذی توسط ژاپنی‌ها